Thursday 12 October 2017

Päästökauppajärjestelmän Järjestelmä Kioton


Osapuolet, joilla on Kioton pöytäkirjan mukaiset sitoumukset Liite B Osapuolet ovat hyväksyneet päästöjen rajoittamiseen tai vähentämiseen tähtäävät tavoitteet Nämä tavoitteet ilmaistaan ​​sallittujen päästöjen tai osoitettujen määrien tasoina sitoumusjaksolla 2008-2012 sallitut päästöt jaetaan osoitettuihin määräyksiköihin AAU: t. Päästökauppa, sellaisena kuin se on määritelty Kioton pöytäkirjan 17 artiklassa, sallii maille, joilla on päästöyksiköitä vara - päästöihin, sallittu mutta joita ei käytetä - myydä ylimääräinen kapasiteetti maille, jotka ovat yli niiden tavoitteet. Näin syntyi uusi hyödyke päästövähennysten tai - muutosten muodossa Koska hiilidioksidi on tärkein kasvihuonekaasu, ihmiset puhuvat yksinkertaisesti hiilen kaupasta Hiilidioksidia seurataan nyt ja käydään kauppaa kuten mitä tahansa muuta hyödykettä. Tätä kutsutaan hiilimarkkinoiksi. Muut hiilialan markkinat. jotta osapuolet voisivat ylittää yksiköt ja myöhemmin olla kykenemättömiä täyttämään omat päästötavoitteensa, kumpikin osapuoli on velvollinen säilyttää kansallisen rekisterin ERU-, CER-, AAU - ja RMU-varanto kansallisella rekisterissään Tämä varaus, joka tunnetaan sitoumusjaksona, ei saa laskea alle 90 prosenttiin sopimuspuolen määrästä tai 100 prosenttia viidestä kertaa viimeisimmästä joka on alhaisin. Korkeus kotimaisiin ja alueellisiin päästökauppajärjestelmiin. Emissioiden kaupankäyntijärjestelmät voidaan perustaa ilmastopolitiikan välineiksi kansallisella tasolla ja alueellisella tasolla. Näissä järjestelmissä hallitukset asettavat päästövaatimukset, joita osallistuvat yhteisöt saavat saavuttaa. Euroopan unionin päästökauppajärjestelmä on suurin käytössä. Päätös 11 CMP 1 Kioton pöytäkirjan 17 artiklan mukaisista päästökauppaa koskevista yksityiskohtaisista säännöistä, säännöistä ja suuntaviivoista. Päätös 13 CMP 1 yksityiskohtaisista säännöistä 7 Kioton pöytäkirjassa. Kioton pöytäkirjan mukaiset kasvihuonekaasupäästöjen rajat ovat keino osoittaa rahallista arvoa maapallon yhteiseen ilmapiiriin - joka on tähän asti puuttunut Kansakunnat, jotka ovat edistäneet eniten ilmaston lämpenemistä, ovat yleensä hyötyneet suoraan suurempia liiketoiminnan voittoja ja korkeampia elintasoa, vaikka niitä ei ole pidetty suhteellisen vastuussa niiden päästöjen aiheuttamista vahingoista. Ilmastonmuutoksen kielteiset vaikutukset tuntuvat kaikkialta maailmasta, ja sen seuraukset ovat todennäköisesti vakavimmat vähiten kehittyneissä maissa, jotka ovat tuottaneet vähän päästöjä. Kioton pöytäkirjassa asetetaan rajat maailman suurimpien talouksien kokonaispäästöille, määrätyille päästöyksiköille Yksittäisten teollisuusmaiden pakollisia päästötavoitteita niiden on täytettävä, mutta on selvää, että jotkut tekevät odotettua paremmin ja tulevat rajoissaan, kun taas toiset ylittävät ne. Pöytäkirjassa sallitaan, että maat, joilla on päästöyksiköitä vara-päästöihin, ovat sallineet ne mutta joita ei käytetä - myydä ylimääräinen kapasiteetti maille, jotka ovat yli niiden tavoitteita. Tämä ns. Hiilimarkkinat - ns. Hiilidioksidi on kaikkein laajin kasvihuonekaasua ja muiden kasvihuonekaasujen päästöjä lasketaan hiilidioksidiekvivalentteina - on sekä joustava että realistinen Maat, jotka eivät täytä sitoumuksiaan, voivat ostaa vaatimustenmukaisuuden, mutta hinta voi olla jyrkkä kustannukset, sitä enemmän painostusta ne haluavat käyttää energiaa tehokkaammin, sekä tutkimaan ja edistämään sellaisten vaihtoehtoisten energialähteiden kehittämistä, joilla on vähäisiä tai ei lainkaan päästöjä. Globaali pörssi, jossa päästöyksiköitä ostetaan ja myydään, on yksinkertainen käsite - mutta käytännössä pöytäkirjan päästökauppajärjestelmä on ollut monimutkainen. Pöytäkirjassa ei ole määritelty yksityiskohtia, joten lisäneuvotteluja pidettiin hammer them out Näitä sääntöjä olivat vuoden 2001 Marrakeshin sopimusten mukaiset työaikakohtaiset erityispiirteet. Ongelmia on selkeitä maita, ja todellisia päästöjä on seurattava ja taattava, mitä ne on ilmoitettu, ja tarkat tiedot on pidettävä kaupan toteuttamisesta. , kansallisten päästöyksiköiden rekisterejä - kuten pankkitilejä - perustetaan sekä kirjanpitomenettelyjä, kansainvälisiä tapahtumalokia ja asiantuntijaryhmät poliisivoimien noudattamiseksi. Yli tosiasialliset päästöyksiköt osallistuvat kauppaan ja myyntiin Maat saavat luottoa kasvihuonekaasupäästöjen vähentämisestä istuttamalla tai laajentamalla metsien poistoyksiköitä yhteisten toteutushankkeiden toteuttamiseksi muiden kehittyneiden maiden, tavallisesti siirtymätalousmaiden, kanssa Pöytäkirjan puhtaan kehityksen mekanismi, johon kuuluu kehitysmaiden päästöjen vähentämiseen tähtäävien toimien rahoittaminen. Tämän ansaitut luotot voidaan ostaa ja myydä päästömarkkinoilla tai panna niitä myöhempää käyttöä varten. Muut asiaa koskevat luvut. Kioton pöytäkirjan yhteenveto. Ympäristöpolitiikan välineet ja arviointi. Päästökauppajärjestelmät. Päästökauppajärjestelmien tai ympäristöverotuksen laajempi käyttö olisi yksi tehokkaimmista ja tehokkaimmista tavoista edistää vihreää kasvua. OECD on analysoinut ja edistänyt merkittyjen instrumentteja monta vuotta Suurin osa teoksista toteutettiin o entistä kansallisia ympäristöpolitiikkoja käsittelevää työryhmää, joka äskettäin nimeksi tuli ympäristöasioiden ja talouspolitiikan integroitumista käsittelevä työryhmä. Työn osana on myös tehty verotus - ja ympäristöasiantuntijoiden yhteisiä kokouksia, joissa asiantuntijaryhmät ovat pääasiassa ministeriöitä, ympäristötapahtumat kokoontuvat kaksi kertaa vuodessa Nämä kokoukset ovat OECD: n veropoliittisen ja analyysi - ja ympäristöosaston palveluksessa, ja ne ovat mukana myös organisaation muista osista. Edellytykset kaupankäyntijärjestelmille edistävät taloudellista tehokkuutta helpottamalla päästövähennyksiä silloin, kun se on halvinta saavuttaa ne Saastuttajat, jotka pitäisivät kalliina vähentää päästöjään, voivat ostaa päästöoikeuksia saastuttajilta, jotka voivat vähentää alhaisempia kustannuksia Täysin toimivilla markkinoilla lisäkustannusyksikön vähentämisen kustannukset tasoitetaan ja tietyn ympäristötavoitteen saavuttaminen olisi mahdollisimman vähäistä Ex post evaluatio Kauppapaikan myöntämispolitiikan arviointi, suunnittelu ja uudistaminen. Kauppajärjestelmien kaksi päätyyppiä ovat Cap-and-Trade-järjestelmät ja perus - ja luottojärjestelyt. Cap-and - kauppajärjestelmää, päästöjen yläraja on vahvistettu ja päästölupia joko huutokaupataan tai jaetaan ilmaiseksi erityisten kriteerien mukaan. Perustaso - ja luottosijärjestelmässä päästöjen raja-arvoja ei ole, mutta saastuttajat, jotka vähentävät päästöjään enemmän kuin he joutuvat muutoin ansaitsemaan luottoja, jotka he myyvät muille, jotka tarvitsevat niitä, jotta he noudattaisivat säädöksiä. Yleensä OECD suosittelee, että päästökauppajärjestelmässä olevat luvat tai päästöoikeudet huutokaupataan eikä luovuteta ulos maksuttomalle huutokaupalle Huutokauppa huolehtii siitä, että ympäristöpolitiikkaan liittyvät vuokravastuut menevät viranomaisille sen sijaan, että nykyiset saastuttajat ottivat sen kiinni. Käytännössä kuitenkin useimmat luvat ovat toistaiseksi jaettu ilmaiseksi. Toisaalta ympäristöverojen käytön yhteydessä ne sisältävät usein jonkinlaisen verokannan eriyttämisen saastuttajien kesken. Näin ollen mikään näistä lähestymistavoista ei tavallisesti noudata tekstikirjan määräyksiä ja asiakirja Ympäristöön liittyvät verot ja kaupallinen lupa Järjestelmät käytännössä käsittelevät yksityiskohtaisesti, mitkä kahdesta vaihtoehdosta toimivat paremmin taloudellisen tehokkuuden näkökulmasta. Päästökauppajärjestelmien nykyinen käyttö ja useat muut ympäristöpolitiikan välineet dokumentoidaan vapaasti saatavilla olevassa tietokannassa. Tietokanta antaa tietoja kaupankäynnin kohteena olevaan kauppaan, kauppakumppaneihin, luvanmyynteihin liittyviin tuloihin jne. Tietokantaan käytetään paljon virkamiehiä, akateemisia tutkijoita, teollisuuden edustajia jne. ja OECD: n on erittäin kiinnitettävä siihen säännöllisiin arviointeihin politiikoista jäsenmaissa ja kumppanimaissa. Vaikka suurin osa päästökauppajärjestelmistä ovat luonteeltaan kansallisia tai alueellisia, Euroopan unioni on asettanut yhteistä päästöjärjestelmää hiilidioksidipäästöille EU: n päästökauppajärjestelmä, johon myös jotkut muut Euroopan maat ovat liittäneet. Myös EU: n päästökauppajärjestelmä ja tuleva Päästökauppajärjestelmä Kioton pöytäkirja on myös eräänlainen kansainvälinen kauppajärjestelmä, johon sisältyvät sekä kap-ja-kauppaan liittyvät näkökohdat kuin liitteen I maiden päästörajoitusvelvoitteet ja perusluotto - ja luottorisit, kuten luottojen tuottamismahdollisuudet päästövähennykset esimerkiksi kehitysmaissa. Yleensä päästöjärjes - telmien yhdistäminen edistää taloudellista tehokkuutta sallimalla vähennys tapahtu - maan siellä, missä se on edullisinta toteuttaa. On kuitenkin tärkeää varmistaa, että järjestelmien ympäristöllinen eheys säilyy kun linkittäminen tapahtuu Lähtö - ja luottojärjestelmiä, voi olla vaikea tarkistaa, missä määrin päästövähennykset ovat lisäys missä määrin ne edustavat jotain erilaista kuin mikä olisi tapahtunut joka tapauksessa. Yksi päästökauppajärjestelmän ja muiden päästöjen ylärajoihin liittyvä kysymys liittyy silloin, kun ne yhdistetään muihin välineisiin esimerkiksi erilaiset tukijärjestelmät On olemassa vaara, että lisävälineet aiheuttavat vain lisäkustannuksia ilman lisäetuja. Tällaisia ​​asioita käsitellään yksityiskohtaisesti asiakirjassa Emission Trading Systemsin ja muiden päällekkäisten poliittisten välineiden väliset yhteydet.

No comments:

Post a Comment